НАСИЛЬСТВО. БУЛІНГ

 

Ознаки булінгу (цькування):
Дитина ймовірно потерпає від булінгу (цькування), якщо вона:
●приходить додому в пошкодженому одязі чи загубленими речами;
●має поранення, синці, подряпини;
●має мало друзів, або зовсім їх не має;
●боїться йти до закладу освіти, сідати в автобус, брати участь в активностях з
однолітками;
●обирає незвичний шлях, коли повертається додому;
●втрачає інтерес до навчання або починає навчатись набагато гірше, ніж зазвичай;
●виглядає пригніченою, сумною, заплаканою, без настрою, коли приходить
додому;
●часто жаліється на головний біль, болі в шлунку, інші фізичні негаразди;
●тривожно спить, часто бачить погані сни;
●втрачає апетит;
●проявляє тривогу і низьку самооцінку.

 
Ознаки булінгу (цькування): на що треба звернути увагу вчителям:
●занадто емоційна атмосфера в групі (класі);
● виокремлення певних учнів/учениць від решти;
●«перегрупування» дружніх кіл;
●коли діти припиняють спілкування, замовкають при появі дорослого/дорослої
або вчителя/вчительки в приміщенні;
●кардинальна зміна поведінки окремої дитини – як сумна, закрита, пригнічена, так
і піднесена, жвава, агресивна;
●раптове зниження академічної успішності деяких дітей;
●часті хвороби та прогули навчальних занять окремої дитини, не притаманні їй до
цього часу.

Загальні психологічні характеристики ймовірного кривдника (буллера)
Дитина ймовірно може бути схильною до булінгу (цькування), якщо вона:
●домінантна особистість, схильна самостверджуватися з використанням сили;
●неврівноважена, імпульсивна, легко фрустрована, швидко збудлива;
●демонструє терпимість до насильства;
●схильна порушувати правила;
●не проявляє співпереживання тим дітям, які зазнали нападок;
●часто ставиться агресивно до дорослих;
●проявляє і проактивну (свідому) агресію (наприклад, для досягнення мети), і
реактивну (вимушену або стимулювану чиїмось діями) агресію (зокрема, у відповідь на
провокацію).
 

 Загальні психологічні характеристики ймовірної жертви булінгу (цькування)
Дитина ймовірно може бути жертвою буллінгу (цькування), якщо вона:
●тиха, обачлива, чутлива, яку можна легко зворушити і фруструвати;
● невпевнена, має низьку самооцінку;
●не має друзів, соціально ізольована;
●може боятися, що їй заподіють шкоду;
●може бути тривожною і пригніченою;
●фізично слабкіша, ніж більшість однолітків;
●вважає, що легше проводити час із дорослими (батьками,
вчителями/вчительками, тренерами/тренерками), ніж з однолітками.

 

 

 

 

 

 

 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Як підвищити самооцінку в тривожних дітей (рекомендації вчителям від психолога).

Карантин з користю

Виступ соціально-психологічного театру "ТЕМП"