Поради психолога щодо встановлення довірливих відношень між дитиною із групи ризику та вчителем.

 

          Найкраще діти навчаються, коли почувають себе в безпеці і можуть досягти успіху. Вчителі повинні створювати в класі таку емоційну атмосферу, щоб діти почувалися саме так. Для емоційно сприятливих умов характерними є співчуття, сприймання, щирість, повага і теплота. Доброзичливий, співчутливий вчитель розуміє і враховує погляди учнів, коригує свої дії залежно від настрою дітей, радіє і сумує разом з ними, не засуджує їхні емоцій та почуття. Учитель має сприймати дітей, тобто цінувати їх незалежно від зовнішності, сімейного стану, здібностей чи поведінки. Вчитель повинен бути щирим та відвертим, але водночас і поміркованим. Учитель має поважати дітей, що означає вірити у їхню здатність до навчання. Він повинен демонструвати «теплоту», тобто бути дружнім та чуйним. Діти мають відчувати, що їх цінують та підтримують.

 

*    Уважно слухайте дитину, прагніть до того, щоб вона зрозуміла, що вам не байдужа і ви готові зрозуміти і прийняти її. Не перебивайте її розповідь. Відносьтесь до неї серйозно з повагою.

*    Пропонуйте свою підтримку і допомогу. Намагайтеся переконати, що дана проблема, ситуація чи стан тимчасові і швидко пройдуть. Проявляйте співчуття і показуйте, що ви поділяєте і розумієте її почуття.

*    Виясніть, що саме турбує дитину.

*    Дружелюбно спілкуйтесь з дитиною, Саме це допоможе їй повірити у власні сили.  Головне правило правило в роботі з дітьми  -  не нашкодь! 

*    Використовуйте слова, речення , які сприяють встановленню контактів: розумію, відчуваю, звичайно, хочу допомогти, підтримую і т.п.

*    В розмовах з дитиною дайте зрозуміти їй, що вона необхідна іншим людям і є унікальною як особистість. Кожна людина незалежно від віку, хоче мати позитивну оцінку своєї діяльності.

*    Недооцінка учня гірша ніж переоцінка, надихайте їх на адекватну самооцінку. Вмійте слухати, викликати довіру в них і самі більше довіряйте.

 

 

 

 

 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Як підвищити самооцінку в тривожних дітей (рекомендації вчителям від психолога).

Карантин з користю

Виступ соціально-психологічного театру "ТЕМП"